TRX

TRX 2017-03-25T10:27:16+00:00

A TRX egy kiváló edzésforma ahhoz, hogy növeld az állóképességedet, erősítsd az izmaidat és ízületeidet, illetve szép, esztétikus testet formálj, hogy az év minden szakaszában jól és energikusan érezd magad a bőrödben.

Manapság népszerű eszköznek nevezhetjük a TRX-et, mert változatos felhasználásával bármilyen célra megfelel, legyen szó akár rehabilitációról vagy erősítésről.

(Történetét nézve a TRX-et először gyógytornászok használták sportsérülések után az izmok regenerációjára. Azért is találták ki ezt terápiás célra, mert minden lehetséges dimenzióban meg tudjuk vele mozgatni az izmainkat és ízületeinket. )

Lényege, hogy az ember a saját testsúlyát használja az edzés során, így a hatás látványos és gyors. Sokféle gyakorlat végezhető vele, és a változatos munka még inkább eredményt hoz. Nem mellesleg a monoton munkától sem kell félni, hiszen a feladatok a végtelenségig variálhatók egyszerűen, valamint ízlésünk és igényeink szerint, amit kevés más sportág mondhat el magáról.

A TRX jól felkészíti a testet és az izmokat a mindennapi mozgáshoz, ahol fontos a stabilitás, az állóképesség és az erősítés.  Alapvető sajátossága, hogy középpontba helyezi a CORE izmok fejlesztését. A CORE izmok a testünk erőközpontja, a gerincszakasz körüli izmok.

A TRX eszköz (kötél és heveder) megállja a helyét önállóan is, de egy edzésterv részeként is tökéletesen alkalmazható. A gyakorlatokkal a test bármelyik izmát meg tudjuk mozgatni.

Hogy néznek ki ezek a gyakorlatok?

A kezünket vagy lábunkat belehelyezzük a TRX-be, miközben a másik végtag a talajon támaszkodik. Ellenállásként a saját testünket használjuk. Megfeszítjük az izmainkat, és máris kezdődhet a gyakorlat!  Ez lehet guggolás, húzódzkodás, kitörés vagy akár fekvőtámasz is. A TRX eszköz rengeteg variációt kínál az egyes feladatokra.

Attól függően, hogy milyen szögbe állítjuk a kötelet és a testrészeinket, változtatni, sőt fokozni tudjuk a gyakorlat nehézségét. Ezáltal más izomcsoportokat vonunk be a munkába, vagy csak egyszerűen növeljük az izmaink munkáját.

Kutatások is igazolják a TRX sikerességét. Az első ilyen kutatás 2009-ben az NSCA (National Strength and Conditioning Association) amerikai szakfolyóiratban jelent meg, ahol a résztvevők nagyobb erőnövekedést értek el, és még az ízületi fájdalmaik is csökkentek. Ezért is van, hogy a TRX az USA-ban már régóta az egyik legnépszerűbb sport.

Ha olyan edzést szeretnél végezni, ami nem csak a kalóriaégetésben segít, hanem erősíti az izmaidat, és esztétikailag szépen formálja a testedet, akkor ne keresgélj tovább!

Foglaljuk össze a TRX legfontosabb előnyeit:

  • Sokoldalúan felhasználható, hiszen egyszerre fejleszti az állóképességet és az izmokat

  • Folyamatosan dolgoznak a stabilizáló izmok

  • Nemtől független, mindenki megtalálja a számára megfelelő gyakorlatokat

  • Változatos gyakorlatok, valamint élvezetes, kihívásokkal teli edzés

  • Mivel a feladatok végtelen szögben végezhetők, sokkal több izom lesz megmozgatva

  • Esztétikus izmokat fejleszt

  • Az edzés intenzitása változtatható

  • Sportolóknak is jó alternatíva