Kettlebell

Kettlebell 2017-03-25T10:16:45+00:00

Szereted a dinamikus edzéseket, de azok régóta nem elégítenek ki? Eleged van már a hagyományos aerobicból, és többre vágysz? Nincs időd teljesen új mozgásformákat elsajátítani, hanem a régieket tuningolnád fel? Szeretnél fogyni és egyben szálkásítani?

Szeretnék neked bemutatni egy sportot, ami szerintem el fogja nyerni a tetszésedet.

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend a Kettlebell. Szinte biztos, hogy neked is van ismerősöd, aki erre a sportra esküszik. Vannak akik csoportos órákon ismerkedtek meg vele, mások az egyéni edzéstervükbe építették be ezt az eszközt. De miért?

Mi teszi a Kettlebellt ennyire vonzóvá? Mit tesznek ezek a kis ágyúgolyóhoz hasonlító eszközök, amivel ekkora hatást érnek el? Mi a titok?

A Kettlebell is a manapság népszerű funkcionális eszközök közé tartozik, tehát több izomcsoportot is átmozgat egyetlen gyakorlat alatt.
Az eszköz leginkább egy ágyúgolyóra hasonlít, fogantyúval kiegészítve. Na, de miben különbözik ez egy hagyományos súlyzótól?

Ahogy említettem, a Kettlebell egy gömb alakú öntöttvas, aminek a tetején van egy fogantyú. Ez a kialakítás okozza a legfontosabb különbséget. Itt ugyanis a fogás nem a tengelyen van, mint egy egyszerű súlyzónál, hanem messze esik a súly középpontjától.

Ne aggódj, ezt a különbséget rögtön érezni fogod, mihelyt a kezedbe fogsz egy Kettlebellt. Amikor megmozdítod az eszközt, azonnal érezni fogod, hogy a fogantyú az igazi eszköz, és a végén lévő súlyt kell még ráadásul mozgatnod. A súly eloszlása tehát más, mint egy hagyományos súlyzónál.

De mi ebben a nehézség?

Nos, ezután kezdődnek el a gyakorlatok, amik alatt megtartanod vagy épp mozgatnod kell a Kettlebellt.

Mik az előnyei?

  • Már a Kettlebell helyes megtartása is hatalmas erőt igényel
  • Ezáltal rengeteg plusz izomcsoportot dolgoztat meg
  • Az edzés intenzitását te választod ki, de mindenképp érezni fogod az eredményt
  • Sokoldalú felhasználhatóság, változatos gyakorlatok
  • Nemtől, kortól és erőnléttől független
  • Egyénileg és csoportosan is jó választás
  • Erősíti a gerinc körüli mély hátizmokat
  • Szép, szálkás izmokat fejleszt
  • Növeli az erőnléted
  • Segít a koncentráció növelésében
  • Javítja a tartást és a mozgáskoordinációt

Eredményessége már nem csak a hadseregben köztudott, hiszen manapság nálunk is egyre elterjedtebb ez a sport. Nem véletlen, hogy a Herkules magazin is úgy nyilatkozott, hogy „egy sport sem fejleszti úgy az izomerőnket és a testünket, mint a Kettlebell”.

Sajnos, mivel ez egy tényleg nagyon kemény sport, így a legtöbben hamar feladják a harcot. Az a tapasztalatom, hogy sokaknak megtetszik a Kettlebell, de motiváció hiányában végül szépen elkopnak az órákról. Egyszerűen túl nehéz és túl megterhelő az elején.

Ide tényleg hatalmas kitartás és lelki erő kell, hogy eljöjj a következő alkalomra.

Ha érdekel téged a Kettlebell, de félsz, hogy te is esetleg a többiek sorsára jutnál, akkor ne habozz, keress fel, és én megígérem, hogy annyira meg fogod szeretni ezeket a kis golyókat, hogy mással nem is akarsz majd edzeni!

Hogy néz ki egy ilyen gyakorlat?

Nyilván nem árulok el nagy titkot, hogy itt is rengeteg különböző feladatot lehet elvégezni, ráadásul más-más szögben.
Az egyik legismertebb gyakorlat a Swing: ha megnézed a videót, akkor láthatod, hogy itt a gyakorlat egészen egyszerű, a nehezítést a Kettlebell emelgetése jelenti. De nemcsak az emelgetés fontos, hanem a Kettlebell helyes tartása is. Szerintem már te is érzed, hogy milyen szinten dolgoznak itt a karizmok.
Egyszerű, könnyen megtanulható feladat, hatalmas izommunkával.  Miért is vágynánk többre? Hidd el, a hatás garantált!
A Kettlebell egyébként Oroszországból származik. Először az orosz piacokon vették észre, hogy a vassúlyokban kimért takarmányt mozgató emberek látványosan izmosabbak és erősebbek lettek. Később ezt az eszközt a szovjet hadsereg is felhasználta, mivel hamar rájöttek, hogy ez az egyik leghatékonyabb módja a katonák edzésének. Ma már ezt az amerikai tengerészgyalogosok is előszeretettel alkalmazzák a Kettlebellt.