G-flex

G-flex 2017-03-25T10:09:10+00:00

Funkcionális edzés új kihívásokkal

Tetszett a TRX, és új kihívásra vágysz? Van alternatíva! Ismerkedj meg a Gflex-szel.

A Gflex is a funkcionális edzések közé tartozik, tehát a teljes tested meg tudod dolgoztatni egyetlen eszköz segítségével.

Miben másabb mégis  a Gflex a TRX-től?

Ha úgy érzed, hogy a TRX-szel már régi barátokként köszöntitek egymást, esetleg komolyabb kihívást kívánsz, vagy szerinted a tartóizmaid már könnyen veszik a megmérettetéseket, akkor mindenképp próbáld ki a Gflexet is!
Amennyiben még nem TRX-eztél volna, akkor se aggódj, hiszen ez a sport teljesen kezdőknek is tökéletes mozgásforma lehet.

De miért? Mit kell tudnunk erről a sportról?

A funkcionális edzések egyik fajtája a Gflex, tehát a legfőbb előnye, hogy egyetlen eszközzel képes megdolgoztatni a legkülönbözőbb izomcsoportokat.

Emellett másik hatalmas előnye, hogy növeli az állóképességedet és a koncentrációdat, valamint szép, formás izmokat tudsz vele alakítani.
A Gflex sokban hasonlít a TRX-hez, mégis tartogat újdonságokat, amivel fokozhatod az edzés hatékonyságát.
A Gflex is egy felfüggeszthető eszköz, akárcsak a TRX, ám itt az edzés meg van bolondítva egy csigával. A csiga áttételként szolgál, és így még sokoldalúbban ki lehet használni a teret, megnő tehát a mozgástér, és ezáltal nyilván az izmaidat is még szélesebben, szerteágazóbban tudod megdolgoztatni.

A sajátossága tehát éppen ebben a csigában rejlik. Ezért is hívják a Gflexet gravitációs eszköznek.

A csiga minimális súrlódásának köszönhetően sokkal hatékonyabb és „könnyebb” mozgásteret érhetsz el a fix hevederes gyakorlatokkal szemben.

Ez azt jelenti, hogy a csigával könnyebben tudod változtatni a gyakorlatokat, de nehezebb is lesz megtartani ezt az egyszerűen felvett alaphelyzetet. Egyszerűen megfogalmazva: mivel a csiga könnyen továbbgörög, iszonyatosan kell koncentrálnod, hogy megtartsd a helyzeted. Ez a szépsége a Gflexnek.

A beépített csiga miatt jobban kell figyelni az egyensúlyozásra, illetve arra, hogy megtartsd a saját testsúlyodat.

Ebben a sportban így még nagyobb hangsúly kerül a stabilizáló izmok fejlesztésére. Ez természetesen nagyon komoly koncentrációt igényel.

Olyan izmokat fogsz fejleszteni, amikről nem is tudtál, hogy léteznek. A Gflex talán az egyik legjobb mozgásforma az erőnlét és a koncentráció fejlesztésére. Hatása nagyon gyorsan megmutatkozik.

Foglaljuk össze a Gflex előnyeit:

  • Funkcionális edzés, hasonlít a TRX-re
  • Nagyon hamar látszik a hatása
  • Változatos gyakorlatok, te állítod be a gyakorlat nehézségét
  • Élvezetes, kihívásokkal teli edzés
  • Fejleszti a koncentrálóképességet
  • Nemtől és kortól függetlenül mindenkinek ajánlott
  • Fejleszti a stabilizáló izmokat, erőnlétet
  • Javítja a mozgáskoordinációt
  • Esztétikus izmokat fejleszt
  • A csiga szimmetrikus terhelést biztosít
  • Az edzés intenzitása változtatható
  • Sportolóknak is jó alternatíva

Hogyan is néznek ki a gyakorlatok?

Az egyik végtagunkat belehelyezzük a Gflex fogantyújába, majd a csiga állítgatásával, finomhangolásával felvesszük az alaphelyzetet. A másik végtagpár eközben a földön támaszkodik. Megfeszítjük az izmainkat, és kezdődhetnek a különféle gyakorlatok, például: guggolás, kitörés, fekvőtámasz, húzódzkodás stb. A gyakorlatok fajtájának, intenzitásának, nehézségének csak az akarat szab határt. Ha variáljuk az alaphelyzetet, fokozhatjuk a nehézséget, illetve más izmokat is be tudunk vonni a munkába. A legfontosabb dolog a szimmetrikus tartás, mert az izmok csak így fognak megfelelően fejlődni.

Ha egy hatékony izomformáló edzést akarsz, és nem riadsz vissza a kemény munkától, akkor megtaláltad a te sportodat!

Mire kell odafigyelned?

A csigára! Ez az edzés nagyon meg fog terhelni, és az elején iszonyúan nehéz lesz. Viszont annál elégedettebb leszel később magaddal, hogy erre tényleg képes voltál.

Idővel, mint mindenhez, úgy ehhez is hozzászoksz. Ezért nagyon fontos a gyakorlatok helyes berögzülése, hiszen ha nem szimmetrikusan végzed azokat, akkor nem egyenlő mértékben fogsz fejlődni.  Ebben az esetben túlterheled az egyik oldaladat, ízületeidet, miközben a másik oldal semmit nem fog érezni.

Minden feladat komplex, ha bizonyos izmok túl vannak terhelve, akkor nem tudod elérni a kívánt célt. Ebben az esetben nyilván a már erős izmaid fognak dolgozni, és a gyengébbeknek, amiket eredetileg edzeni szerettél volna, kevés feladat jut.

Az egyenetlen edzés ráadásul nagyon káros hatással lehet az ízületeidre. Te is biztos érezted már, hogy milyen, amikor egy gyakorlatot jól csinálsz. Ilyenkor ott érzed az izmaid munkáját, ahol érezned kell.  Emellett abban is biztos vagyok, hogy ha kicsit már el voltál fáradva, akkor kevésbé érezted ezt az egyenletes, helyes izommunkát. Mondhatnánk azt is, hogy összeesett a mozgásod. Igazam van?

Ezt nagyon sokszor nem vesszük észre, hiszen azt érezzük, hogy a feladat megerőltető, és most izzadunk, úgyhogy biztos jól csináljuk. Ez így csak részben igaz. A helyes feladatmegoldás a legfontosabb. Ne menjen a mennyiség a minőség rovására.

Erre nagyon nehéz odafigyelni, főleg az elején, mivel a gyakorlatok nehézsége is el fogja terelni a figyelmed, ezért érdemes egy szakértő segítsége, aki ellenőrzi, segíti a munkádat.

Ha úgy gondolod, hogy szeretnéd ebben a segítségemet kérni, fordulj hozzám bizalommal!